Опис проекту

Технологічний паспорт навчального проекту
1.     Проблема  та її актуальність.
На початку 21-го століття роль знання у всьому світі неймовірно зросла. Рівень володіння знанням, або, більш узагальнено, інформацією починає визначати політичний і господарський статус держав. А для успішної роботи в таких умовах державам потрібні люди - висококваліфіковані фахівці, що відповідають найвищим вимогам сучасності. Тому на рубежі тисячоліть освіта перетворюється на одне з джерел найцінніших стратегічних ресурсів - людського капіталу і знань, що, кінець кінцем, визначає загальний рівень розвитку суспільства. І головним прискорювачем його розвитку стає інформатизація.
Пріоритетність цієї проблеми посилюється ще і тим, що вона є принципово новою. Виникнувши разом з появою комп’ютера, тобто в останні кілька десятиліть, вона не може використовувати досвід минулих століть і тисячоліть. Це обставина, у поєднанні з крайньою практичною необхідністю, додає проблемі комп'ютеризації освіти підвищену актуальність, виводить її на перше місце в групі першочергових завдань сучасної педагогіки.
2.     Тема
«Комп’ютер в житті учня»
3. Автори-розробники:
Жукевич Т.В.
Андреїв Н.М.
Іванів С.В.
Берлін О.С.
Борищак К.Б.
Гостюк А.В.
Добросельський В.І.
Том’юк Г.Б.
Фучинська Н.Я.
4. Цільова група.
Учні 5-11 класів
5. Мета
«Вивчити можливості використання комп’ютерних технологій для розвитку освітньо-пізнавальних інтересів учнів,  формування їх інформаційних компетентностей »
6. Завдання
·        формувати основи комп’ютерної грамотності молодших школярів;
·         розвивати вміння використання  програмного забезпечення загального призначення учнями старших класів;
      спияти розвитку самостійної пізнавальної діяльності учнів;
      формувати навички пошуку, оформлення та презентації  необхідної інформації;
      вчити переносити знання та уміння в нову ситуацію;
      розвивати навички роботи в групах.

6. Передбачувані (очікувані) результати.
Учні навчаться:
       здобувати інформацію з різних джерел,
       аналізувати, систематизувати та представляти отриману інформацію у текстовому, табличному та графічному вигляді,
       проводити цільовий та ефективний пошук у мережі Інтернет,
       використовувати наукові методи пізнання (аналіз, синтез, оцінювання) у навчальній та суспільній діяльності.

7. Кінцевий результат.
Створення блогу «Комп’ютер в житті учня».


8. Характеристика проекту за такими класифікаційними параметрами:
         Спосіб (характеристика) діяльності – індивідуально-груповий;
         Зміст:
У сучасному світі неможливо жити, навчатися, працювати без знань та умінь роботи на комп’ютері. Комп'ютери стали основною складовою нашого нормального існування. Проект дозволяє учням дізнатися, що за допомогою різноманітного програмного забезпечення  можна ефективно виконувати завдання у  будь-якій сфері діяльності людини. Учні мають можливість закріпити та підвищити навички роботи у таких напрямках:
ü  Створення різного роду текстових документів
ü  Проведення розрахунків засобами табличного процесора
ü  Створення електронних презентацій
ü  Пошук інформації в Інтернеті
         Склад учасників:
       Тривалість: 4 тижні
         Характер партнерської взаємодії: корпоративний
         Реалізація міжпредметних зв’язків:
Проект носить мультидисциплінарний характер

9. Механізм реалізації проекту (план дій).
п/п
Назва заходу
Термін вико-нання
Вико-навці
Ресурси
Матері-альні
Людські
1.

Підготовка до проектування. Вивчення теми, мети й завдань проекту:
а)  вибір теми;
б) формулювання мети проекту;
 в) постановка завдань проекту.
 28.02
Вчитель
Учні

Вчитель
Учні
2.
Планування:
а) визначення кількості груп та їх склад;
б) обговорення розділів по яких збирати інформацію:
І група «Текстовий процесор»
ІІ група  «Табличний процесор»
ІІІ група «Електронні презентації»
ІV група «Інтернет»
 02.03
Вчитель
Учні

 Вчитель
Учні
3.
Дослідження:
а) вивчення інформаційних джерел- підручників, довідників, енциклопедій, статей  у мережі Інтернет;
б) аналіз отриманої інформації;
в) аналіз  результатів експерименту;
 г) формулювання висновків та оформлення результатів.

Учні

 Вчитель
Учні
4.
 Створення блогу
 09.03
Учні

Вчитель
Учні

10. Аналіз силового поля (за 10-ти бальною шкалою)
Підтримка
Бал
Опір
Бал
Адміністрація
8
Адміністрація
1
Практичний психолог
7
Практичний психолог
1
Учителі
9
Учителі
2
Учні
9
Окремі учні
4
Батьки
8
Окремі батьки
4





ВИСНОВОК: Розглянувши приклади застосування комп’ютерних технологій опрацювання різноманітної інформації, учні зробили висновок, що комп’ютер проник в усі сфери сучасного життя, сприяє ефективній праці та навчанню, забезпечує зручності в пізнанні нового. Цей проект має підтримку, яка є більшою за опір, тому вважаємо його життєздатним у подальшому впровадженні.

Немає коментарів:

Дописати коментар